چرا کامیون‌داران برای سهمیه گازوئیل تجمع کردند؟

اقتصاد ایرانی: تجمع کامیون‌داران در یکی از بزرگراه‌های تهران به‌دلیل اعتراض به نحوه تخصیص سهمیه گازوئیل خبرساز شده است؛ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد سهمیه سوخت خودروهای دیزلی بر اساس عملکرد ناوگان درون‌شهری و برون‌شهری تعیین می‌شود.

چرا کامیون‌داران برای سهمیه گازوئیل تجمع کردند؟

در روزهای اخیر، تصاویر تجمع کامیون‌داران در حاشیه یکی از بزرگراه‌های تهران در فضای مجازی منتشر شد که درخواست رسیدگی به سهمیه گازوئیل خود را داشتند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این تجمع مربوط به بخشی از ناوگان فعال درون‌شهری تهران است که بر سر اختلاف نظر درباره میزان تردد با کارفرما دچار مشکل شده‌اند.

نقش سازمان‌ها در تخصیص سهمیه گازوئیل

کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در واکنش به این موضوع توضیح داد: سهمیه خودروهای دیزلی، چه درون‌شهری و چه برون‌شهری، بر اساس عملکردی است که سازمان‌های متولی به ما اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به مسئولیت سازمان‌های مرتبط افزود: در حوزه درون‌شهری، وظیفه بررسی عملکرد ناوگان برعهده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور است. طبق اطلاعاتی که این سازمان‌ها هر ۱۵ روز یکبار به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌کنند، سهمیه سوخت بر اساس کیلومتر کارکرد ناوگان محاسبه شده و در کارت سوخت ذخیره می‌شود.

چالش‌های ناوگان در دریافت سهمیه

ویس‌کرمی در ادامه توضیحات خود گفت: اگر دغدغه‌ای در مورد میزان سوخت تخصیص یافته وجود دارد، کامیون‌داران باید از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور که داده‌ها را ارسال کرده‌اند، این موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: مبنای محاسبه عملکرد ناوگان حمل‌ونقل دیزلی درون‌شهری، باربرگ‌هایی است که دریافت می‌کنند. این باربرگ‌ها نشان‌دهنده تعداد جابه‌جایی‌ها و میزان کیلومتر طی‌شده آنها است.

محاسبه سهمیه بر اساس باربرگ‌ها

کرامت ویس‌کرمی با ذکر یک مثال شفاف بیان کرد: به طور مثال، در شهر تهران اگر به ازای هر باربرگ ۵۰ کیلومتر سوخت تخصیص داده شود و یک کامیون ۱۰۰ باربرگ در ماه دریافت کرده باشد، مجموع عملکرد آن ۵۰۰۰ کیلومتر خواهد بود. این اطلاعات به صورت مستقیم از سوی سازمان‌ها به ما اعلام شده و ما هیچ‌گونه دخالتی در این محاسبه نداریم.

وبگردی
    ارسال نظر