آغاز پرداخت خسارتهای نوسان برق ظرف یک ماه آینده
اقتصاد ایرانی: توانیر از تداوم طرح بیمه خسارات نوسانات برق خبر داد؛ با آغاز پرداخت خسارتهای مشترکان خانگی و تجاری توسط این بیمه، حقوق مشترکان از یک ماه آینده تضمین میشود.

شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) به طور رسمی اجرای طرح بیمه خسارات ناشی از نوسانات برق برای مشترکان خانگی و تجاری را ادامه میدهد. مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامهریزی امور مشتریان توانیر اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد خسارات مشترکان خانگی ناشی از نوسانات برق از محل این بیمهنامه جبران شده است.
شرایط پرداخت خسارت در سال ۱۴۰۴
عبدالامیر یاقوتی با اشاره به استمرار این خدمت اجتماعی تصریح کرد که در سال ۱۴۰۴ نیز مبلغ بیمه درجشده در قبوض برق مشترکان بدون تغییر باقی مانده است. بر اساس گفتههای وی:
برای مشترکان خانگی ماهیانه ۳۰۰ تومان.
برای مشترکان تجاری ماهیانه ۳ هزار تومان.
این مبالغ پس از وصول، در اختیار شرکت بیمهگری قرار میگیرد که در فرآیند مناقصه برنده شده است. هدف اصلی این طرح، جبران خسارات ناشی از آتشسوزیهای مرتبط با برق است.
همکاری شرکت بیمه آرمان با توانیر
یاقوتی اعلام کرد که شرکت بیمه آرمان به عنوان بیمهگر جدید برای سال جاری انتخاب شده است. این شرکت پیشتر نیز در سال ۱۴۰۰ همکاریهایی با توانیر داشته و عملکرد موفقی از خود نشان داده است.
روند مکانیزه رسیدگی به پروندههای خسارت
برای تسهیل در ارائه درخواستها، مشترکان زیاندیده میتوانند به سامانه بیمه توانیر به نشانی bime.tavanir.gov.ir مراجعه کنند و اطلاعات خود را ثبت و مدارک لازم را بارگذاری نمایند. فرآیند به شرح زیر است:
مرحله توضیحاتثبت اطلاعات در سامانه | مشترکان زیاندیده اطلاعات خود را وارد میکنند. |
بارگذاری مدارک | مدارک لازم برای بررسی خسارت بارگذاری میشود. |
ارسال الکترونیکی به بیمهگر | اطلاعات به صورت الکترونیکی برای ارزیابی ارسال میشود. |
ارزیابی فنی و تأیید خسارات | شرکت بیمهگر پس از بررسی، خسارت را تأیید میکند. |
پرداخت خسارت | مبلغ خسارت به حساب مشترک واریز میشود. |
شروع پرداخت خسارات از یک ماه آینده
مدیرکل دفتر مدیریت انرژی توانیر اعلام کرد که فرآیند پرداخت خسارتهای سال جاری ظرف یک ماه آینده آغاز میشود. پیشبینی شده است که تا پایان دیماه، کلیه پروندههای معوق از ابتدای سال جاری تعیین تکلیف شوند.
وی همچنین افزود که رسیدگی به پروندههای مربوط به سال ۱۴۰۳ با همکاری شرکت بیمه دانا تقریباً به مراحل پایانی رسیده و تنها تعداد محدودی از پروندهها به دلیل نقص مدارک در حال تکمیل است.
حمایت توانیر از حقوق مشترکان
یاقوتی در پایان بیان داشت که توانیر به منظور حمایت از حقوق مشترکان و تسهیل فرآیند رسیدگی به خسارات ناشی از حوادث برق، همکاری خود را با شرکتهای بیمهگر ادامه خواهد داد.