اطلاعیه جدید درباره کالابرگ الکترونیکی برای دهکهای 4 تا 7
اقتصاد ایرانی: آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی؛ از ۳۰ تیر تخصیص اعتبار به دهکهای ۴ و ۵ و از ۶ مرداد برای دهکهای ۶ و ۷ با هدف حمایت از معیشت خانوارها و تقویت سبد غذایی شروع میشود.

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برای دهکهای چهارم تا هفتم آغاز میشود
مطابق با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرحله دوم از فاز سوم طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از تاریخ دوشنبه ۳۰ تیرماه برای دهکهای چهارم و پنجم درآمدی آغاز خواهد شد. همچنین تخصیص اعتبار برای دهکهای ششم و هفتم از دوشنبه هفته آینده، مصادف با ۶ مرداد، به مرحله اجرا در میآید.اجرای سومین مرحله طرح کالابرگ الکترونیکی
این مرحله با هدف تقویت معیشت و سبد غذایی خانوارهای مشمول، از ۷ تیرماه برای دهکهای اول تا سوم درآمدی کلید خورد. در این راستا، به ازای هر نفر در دهکهای اول تا سوم، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اعتبار تخصیص داده شد.
در گام دوم و سوم این مرحله، دهکهای چهارم تا هفتم درآمدی به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد که این اعتبار طبق برنامهریزی اعلامشده به تدریج تخصیص مییابد.
کالاهای مشمول اعتبار کالابرگ الکترونیکی
این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در سه دسته کالایی زیر تعیین شده است:
دسته کالایی نوع محصولاتلبنیات | شیر، پنیر، ماست و سایر محصولات لبنی |
پروتئین | گوشت، مرغ، تخممرغ و محصولات مرتبط |
خواربار | برنج، روغن، شکر و سایر مواد غذایی اساسی |
ویژگیها و شرایط طرح کالابرگ الکترونیکی
طرح کالابرگ الکترونیکی دارای ویژگیهای متعدد و قابل توجه برای مشمولان است که به شرح زیر میباشد:
مشمولان بر اساس نیاز خود میتوانند کالاهای تعریفشده را خریداری نمایند.
هیچ محدودیتی برای مقدار خرید هر کالا و برند وجود ندارد؛ اما در صورت خرید بیشتر از اعتبار تخصیص یافته، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
امکان خرید در چند نوبت وجود دارد و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
اعتبار هر مرحله تا یک ماه پس از آغاز این مرحله قابل استفاده است.
تعداد مشمولان این طرح بیش از ۶۰ میلیون نفر تخمین زده شده است.
نحوه استفاده از اعتبار و اطلاعرسانی
بیش از ۲۵۰ هزار فروشگاه خرد و زنجیرهای همکاری خود را با این طرح آغاز کرده و مشمولان میتوانند از مزایای آن بهرهمند شوند. جهت مشاهده لیست فروشگاههای طرف قرارداد و بررسی مانده اعتبار، برنامه کاربردی «شما» از سامانههای بازار و مایکت قابل دریافت و نصب است.
اطلاعرسانی درباره میزان موجودی اعتبار با ارسال پیامک از سرشماره v.refah برای سرپرستان خانوار انجام خواهد شد. این پیامک شامل مقدار اعتبار باقیمانده بوده و فاقد هرگونه لینک است. همچنین برای بررسی مانده اعتبار نیز کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ در اختیار مشمولان قرار دارد.
مرکز تماس و هشدار مهم
مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ همواره آماده پاسخگویی به سوالات و نیازهای مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی است. همچنین، وزارت تعاون از هموطنان خواست تا در مواجهه با پیامهای مشکوک یا کلاهبرداران اینترنتی هوشیار باشند.
لازم به یادآوری است که دارندگان مانده اعتبار از مراحل پیشین این طرح میتوانند اعتبار باقیمانده خود را در این دوره نیز استفاده کنند.