روش جدید و آسان شارژ کارت سوخت برای رانندگان

اقتصاد ایرانی: اعتراض رانندگان به سهمیه گازوئیل با تاکید بر عملکرد ناوگان دیزلی؛ بررسی نحوه تخصیص سهمیه سوخت و واکنش‌ها به تجمعات اخیر در دستور کار نهادهای متولی قرار گرفت.

روش جدید و آسان شارژ کارت سوخت برای رانندگان
شارژ کارت سوخت با روش‌های جدید و آسان، به یکی از موضوعات مهم برای رانندگان تبدیل شده است. با توجه به اینکه سهمیه گازوئیل بر اساس عملکرد ناوگان دیزلی و اطلاعات ارسالی توسط نهادهای متولی تخصیص داده می‌شود، در این زمینه برخی رانندگان به میزان سهمیه تخصیص‌یافته اعتراض داشته‌اند. اختلافات رانندگان درون‌شهری بر سر سهمیه گازوئیل

در حالی که سهمیه سوخت براساس اطلاعات عملکردی ناوگان دیزلی تعریف می‌شود و این اطلاعات توسط سازمان‌های مربوطه به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارائه می‌شود، اخیراً تصاویری از تجمع برخی رانندگان کامیون در حاشیه یکی از بزرگراه‌های تهران منتشر شده که نشان‌دهنده اعتراض به میزان سهمیه گازوئیل بود.

بررسی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد این اعتراض‌ها مربوط به بخشی از رانندگان ناوگان فعال درون‌شهری است که ظاهراً با کارفرمایان خود درباره میزان تردد و کارکرد کامیون‌ها اختلاف نظر دارند. نحوه تخصیص سهمیه گازوئیل برای ناوگان دیزلی

کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در این باره اظهار کرد: سهمیه خودروهای دیزلی، چه درون‌شهری و چه برون‌شهری، بر اساس عملکردی که از سوی نهادهای مسئول به ما اعلام می‌شود، تخصیص می‌یابد. وی همچنین افزود که اطلاعات لازم برای تخصیص سهمیه در حوزه ناوگان درون‌شهری، توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور به شکل دوره‌ای استخراج و به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌شود. الگوی تخصیص سوخت براساس سامانه هوشمند

مطابق توضیحات مدیرعامل، سامانه هوشمند سوخت بر اساس جداول و ضوابط تعریف‌شده، سهمیه گازوئیل را متناسب با گزارش‌های کیلومتر کارکرد اعلامی، به کارت سوخت هر ناوگان اختصاص می‌دهد.

ویس‌کرمی تأکید کرد که اگر رانندگان نسبت به میزان سوخت تخصیصی اعتراض داشته باشند، باید این موضوع را مستقیماً از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور که مسئول ثبت عملکرد ناوگان است، پیگیری کنند. مبنای محاسبه عملکرد ناوگان دیزلی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به جزئیات بیشتری اشاره کرد و مبنای محاسبه عملکرد ناوگان را باربرگ‌ها دانست. بر اساس معیارهای تعیین‌شده، هر باربرگ شامل اطلاعاتی از مسافت طی‌شده توسط خودرو است که جمع کل باربرگ‌های صادرشده، معیاری برای محاسبه عملکرد می‌شود. مثال در نحوه محاسبه باربرگ

شهر مسافت (کیلومتر) باربرگ‌های ماهانه عملکرد ماهانه (کیلومتر)
 
تهران 50 100 5000

همانطور که در جدول مشاهده می‌شود، در شهر تهران اگر خودرو دیزلی برای هر باربرگ 50 کیلومتر کارکرد ثبت کند و در یک ماه 100 باربرگ دریافت کند، عملکرد ماهانه آن خودرو معادل 5000 کیلومتر خواهد بود.

ویس کرمی همچنین خاطرنشان کرد که شرکت ملی پخش دخالتی در محاسبه یا تغییر اطلاعات عملکردی ناوگان ندارد و تمام اطلاعات از سوی نهاد متولی ارائه می‌شود.

وبگردی
    ارسال نظر