تبلیغات

کالابرگ یا پول نقد؟ / کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است؟

اقتصاد ایرانی: نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد خانوارهای با درآمد پایین‌تر استقبال بیشتری از طرح کالابرگ داشته‌اند، در حالی که خانواده‌های با درآمد بالاتر تمایل کمتری برای دریافت کالاهای ارائه‌شده نشان داده‌اند.

کالابرگ یا پول نقد؟ / کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است؟
تبلیغات
اقتصادایرانی:

مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش بررسی نظرات مشمولان طرح کالابرگ را درباره شیوه اجرا منتشر کرده است. نتایج نشان می‌دهد خانواده‌هایی با سطح درآمد کمتر، استقبال بیشتری از طرح داشته و کالاها را دریافت کرده‌اند. در مقابل، افرادی با درآمد بالاتر، کمتر از طرح بهره گرفته‌اند.

نسبت استقبال خانوارها به درآمد

بر اساس پاسخ‌ها، از لحاظ میزان درآمد، ۴۳.۴ درصد۳۴.۹ درصد۱۳.۸ درصد۵.۲ درصد

مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی

این طرح با تسهیل دسترسی به کالاهای اساسی، فرآیند تأمین نیازهای خانوار را بهبود داده و در کاهش هزینه‌های معیشتی و کنترل تورم نقش موثری ایفا کرده است. با ارائه یارانه غیرنقدی برای اقلام غذایی اساسی، الگوهای مصرف تغییر کرده و این طرح زمینۀ مناسبی برای مدیریت هدفمند‌تر کمک‌های دولتی فراهم آورده است.

وضعیت اجرای طرح در سال گذشته

طرح کالابرگ تاکنون در سه مرحله انجام شده است: اسفندماه پارسال، فروردین‌ماه سال جاری و اجرا در مرحله سوم. بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۳.۹ درصد۸۸.۱ درصد۶۰.۸ درصد

الگوی مصرف اقلام طرح

با توجه به نظرسنجی، استقبال از خرید برخی کالاها بیشتر بوده است. «روغن» با ۸۷.۵ درصد۳۶.۱ درصد

میزان کافی بودن سهمیه دریافتی

در پاسخ به این سؤال که کالاهای دریافتی چقدر برای تأمین نیازهای ماهانه خانوار کافی بوده است، ۳۳.۴ درصد۵۶.۱ درصد۸.۷ درصد

پول نقد یا کالابرگ؟

از مشمولان پرسیده شد آیا کسی را مشاهده کرده‌اند که کالابرگش را در ازای پول نقد واگذار کرده باشد؟ ۸۴.۴ درصد۶ درصد۸۹.۸ درصد )مخالف واگذاری کالابرگ در ازای پول نقد بوده‌اند، اما ۸.۵ درصد۴۲.۴ درصد۳۱.۴ درصد

دریافت عادلانه کالابرگ

نزدیک به ۷۲.۸ درصد۲۵.۹ درصد

طبقه‌بندی خانوارها

در نظرسنجی مشخص شد ۱۹.۲ درصد۴۵.۹ درصد۲۹.۲ درصد

سطح رضایتمندی مشمولان

طبق این بررسی‌ها، حدود ۵۲.۴ درصد۳۸.۸ درصد۷.۶ درصد

تبلیغات
تبلیغات
وبگردی
    تبلیغات
    ارسال نظر