تبلیغات
تبلیغات

هجوم رانندگان به پمپ بنزین‌ها؛ کارت‌های سوخت خالی از سهمیه شد

اقتصادایرانی: سخنگوی صنف جایگاه‌های سوخت اعلام کرد با افزایش استفاده مردم از کارت‌های آزاد سوخت، شارژ این کارت‌ها زودتر از ظهر به پایان می‌رسد و از مردم خواست از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند تا از ایجاد صف‌های طولانی جلوگیری شود.

هجوم رانندگان به پمپ بنزین‌ها؛ کارت‌های سوخت خالی از سهمیه شد
تبلیغات
اقتصادایرانی:

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌های عرضه سوخت کشور، درباره شرایط فعلی کارت‌های سوخت آزاد در جایگاه‌ها اظهار کرد: ظرفیت شارژ کارت آزاد در جایگاه‌های سوخت محدود است و اگر شمار کاربران این کارت‌ها افزایش یابد، این ظرفیت تا حوالی ظهر هر روز به پایان می‌رسد. هر کارت جایگاه، روزانه ۶۰۰۰ لیتر سهمیه دارد و امکان بهره‌گیری از آن تا ۲۵۵ بار در روز فراهم است.

مشکل در استفاده نکردن از کارت سوخت شخصی

نواز توضیح داد: این کارت‌ها برای افراد فاقد کارت سوخت یا کسانی که مصرفشان بیشتر از حد معمول است طراحی شده‌اند. اما به خاطر اینکه برخی از افراد دارای کارت سوخت ، از سهمیه ۱۰۰ لیتری آزاد کارت خود استفاده نمی‌کنند و پس از اتمام سهمیه یارانه‌ای، به کارت جایگاه هجوم می‌آورند، توزیع بنزین با مشکلاتی مواجه شده است.

تفاوت تعداد کارت‌های اضطرار در استان‌ها

وی افزود: در حال حاضر، تعداد کارت‌های اضطرار براساس معیارهایی مانند تعداد سکو، حجم فروش و موقعیت جغرافیایی جایگاه، در استان‌های مختلف متفاوت است. به‌طور معمول، استان‌های مرزی کمترین و استان تهران بیشترین تعداد کارت اضطرار را دارند.کارت-سوخت

تقاضای زیاد برای کارت آزاد

وی همچنین تأکید کرد: تلاش می‌شود هر جایگاه سوخت حداقل یک کارت آزاد در دسترس داشته باشد، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای کارت آزاد بسیار بالا است. همین موضوع باعث ایجاد مشکلات جدی برای کارکنان جایگاه‌ها شده و مدیریت این مسائل برای آنها بسیار دشوار و طاقت‌فرسا شده است.

لزوم بهره‌گیری از کارت سوخت شخصی

نواز تصریح کرد: در طول دو سال گذشته، برنامه‌هایی برای تشویق مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی و کاهش وابستگی به روش‌های محدودکننده دنبال شده است. اما متأسفانه تاکنون این تلاش‌ها به نتیجه مطلوبی نرسیده و وضعیت فعلی نیز برای جایگاه‌ها قابل قبول نیست .

عملکرد کارت آزاد جایگاه

وی یادآور شد: هر کارت جایگاه روزانه ۶۰۰۰ لیتر سوخت شارژ دارد و تا ۲۵۵ مرتبه قابل استفاده است. ایجاد محدودیت‌های اعمال شده بر این کارت‌ها با هدف‌هایی همچون مدیریت عرضه سوخت ، جلوگیری از قاچاق سوخت و همچنین ضبط داده‌های آماری مصرف برای تنظیم توزیع دقیق خصوصاً در زمان‌های اوج مصرف بنزین انجام می‌شود.

کاهش صف‌های طولانی در جایگاه‌ها

نواز ادامه داد: در شرایط موجود، بهترین راهکار برای حل مشکل، این است که شهروندان از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند؛ چه برای سهمیه یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومانی و چه برای بخش آزاد ۳۰۰۰ تومانی . این مسئله موجب کاهش نیاز به کارت اضطرار، کم شدن صف‌ها و تعداد معطلی‌ها، و همچنین رفع مشکلات در روند توزیع سوخت می‌شود.

ضرورت کاهش تقاضای کارت آزاد

وی در پایان تأکید کرد: زمانی که تقاضا برای استفاده از کارت آزاد افزایش می‌یابد، شارژ این کارت‌ها زودتر تمام می‌شود و مراجعه‌کنندگان جایگاه‌ها با عبارت آشنای "کارت آزاد نداریم" مواجه خواهند شد.

 

تبلیغات
تبلیغات
وبگردی
    تبلیغات
    ارسال نظر