۵ نقش ماندگار پریناز ایزدیار که او را به قله سینما رساند!
اقتصاد ایرانی : در سالروز تولد پریناز ایزدیار، بازیگر موفق سینمای ایران، به مرور ۵ نقش ماندگار و تاثیرگذار او میپردازیم که نقطهعطفی در مسیر حرفهایاش بودند و جایگاه ویژهای برای او در سینمای ایران رقم زدند.

بیوگرافی پریناز ایزدیار
پریناز ایزدیار در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۶۴ در بابل، مازندران متولد شد. او فارغالتحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر و معماری است. ورود او به دنیای بازیگری از سال ۱۳۸۵ با حضور در فیلم کوتاه آغاز شد و به تدریج با ایفای نقشهای مختلف در سینما و تلویزیون به شهرت رسید. ایزدیار با تکیه بر استعداد بیبدیل خود، جوایز متعددی از جمله سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای نقشآفرینی در فیلم «ابد و یک روز» به دست آورده است.

سریال «زمانه» (۱۳۹۱، کارگردان: حسن فتحی)
پریناز ایزدیار پیش از بازی در سریال «زمانه» با مخاطبان تلویزیونی آشنا شده بود، اما نقشی که در این سریال بازی کرد، جایگاه او را بهعنوان یک ستاره تثبیت کرد. «زمانه» که یکی از پربینندهترین سریالهای عاشقانه آن زمان بود، بستری مناسب برای نمایش تواناییهای ایزدیار فراهم آورد و او با ایفای نقش اصلی توانست توجهات زیادی را جلب کند.

فیلم «ابد و یک روز» (۱۳۹۴، کارگردان: سعید روستایی)
«ابد و یک روز» نقطه عطفی در کارنامه حرفهای پریناز ایزدیار محسوب میشود. او نقش سمیه، دختری تحت فشار برای انجام ازدواجی تحمیلی، را بر عهده گرفت. بازی احساسی ایزدیار در نقش سمیه که میان خواستههای شخصی و تعهدات خانوادگی گیر افتاده بود، باعث شد تا این نقش به یکی از بهترین اجراهای او تبدیل شود. این فیلم برای اولین بار تواناییهای درخشان ایزدیار را در سینمای ایران نشان داد و جایگاه او را بهعنوان یک بازیگر جدی تثبیت کرد.

سریال «شهرزاد» (۱۳۹۴-۱۳۹۷، کارگردان: حسن فتحی)
با موفقیت «ابد و یک روز»، پریناز ایزدیار در سریال محبوب «شهرزاد» ظاهر شد و در نقش شیرین شخصیت جدیدی از خود را به نمایش گذاشت. او با نمایش پیچیدگیها و مشکلات شخصیت شیرین، از جمله تردیدها و دنیای آزاردهندهی او، توانست بار دیگر مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهد. ایزدیار این نقش دشوار را با عمق و دقتی ویژه اجرا کرد و بار دیگر تواناییهای منحصر به فرد خود را به رخ کشید.

فیلم «ویلاییها» (۱۳۹۵، کارگردان: منیر قیدی)
در نقش خانم خیری در «ویلاییها»، ایزدیار تصویری متفاوت از یک زن قوی و مدیریتگر ارائه داد. این کاراکتر که تحت فشار مشکلات متعددی قرار داشت، توانست توسط ایزدیار بهگونهای نمایش داده شود که سرسختی و در عین حال حساسیتهای عاطفیاش به تصویر کشیده شود. این نقش نشاندهنده تعادل خاصی در بازی ایزدیار بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

فیلم «متری شیش و نیم» (۱۳۹۷، کارگردان: سعید روستایی)
با اینکه حضور پریناز ایزدیار در این فیلم کوتاهتر بود، اما اجرای او نشان داد که برای خلق یک نقش بهیادماندنی، طولانی بودن نقش اهمیتی ندارد. ایزدیار در «متری شیش و نیم» توانست با بازی کوتاه اما تاثیرگذار خود، لحظاتی ماندگار را در ذهن مخاطبان بهجا بگذارد و ارزشهای حرفهای خود را بار دیگر ثابت کند.