مهراب قاسمخانی: پیشنهاد بازیگری در سینما را داشتم!
اقتصاد ایرانی: مهراب قاسمخانی، نویسنده سریال مرد هزارچهره، با تاکید بر تاثیر فضای مجازی بر زندگی حرفهای خود، از دریافت بیشترین پیشنهادات بازیگری به دلیل تعداد دنبالکنندگانش در شبکههای اجتماعی خبر داد.

مهراب قاسمخانی، خالق سریال «مرد هزارچهره»، به تازگی در نشست تولیدکنندگان محتوای ایران اظهار کرد که فضای مجازی نسبت به سینما بسیار بیرحمتر به نظر میرسد. به گفته او، هرچند در سالهای گذشته فعالیت بازیگری نداشته و تنها در زمینه نویسندگی شناخته شده است، اما پیشنهادهای بسیاری برای ایفای نقش دریافت کرده است.
بازگویی انگیزه ورود به فضای مجازی
در این نشست، مهراب قاسمخانی به تجربیات خود در فضای مجازی پرداخت و توضیح داد که فعالیتش در شبکههای اجتماعی از سالهای پیش آغاز شده است. او گفت که پس از قطع ارتباط با عرصه کاری، به دلیل علاقهمندی به بیان حرفها و شوخیها، تصمیم گرفت به فضای مجازی مراجعه کرده و افکار و نوشتههایش را آنجا منتشر کند.
بینظمی در فعالیتهای مجازی
قاسمخانی اذعان داشت که برنامهریزی و نظم، همواره از ویژگیهای رفتاری او دور بوده و همین سبب شده که برنامه طولانیمدتی برای فعالیتهای مجازی نداشته باشد. همچنین او توضیح داد که از زمانی که صفحه اینستاگرامش به طور خصوصی درآمد و دنبالکنندگانش به یک میلیون نفر رسیدند، به شدت مورد توجه قرار گرفت و این موضوع توجه بسیاری را به خود جلب کرد.
جایگاه جهانی بهعنوان فیلمنامه نویس محبوب
وی با بیان اینکه احتمالا یکی از پرطرفدارترین فیلمنامهنویسان دنیاست، گفت که این محبوبیت از سوی مردمی است که علاقهمند به شنیدن نظرات و افکار او هستند، حتی بدون فعالیت رسمی در عرصه هنر یا بازیگری.
تغییرات در روند تولید محتوا
به گفته این نویسنده مطرح، صنعت تولید محتوا از حالت مستقل خود در گذشته فاصله گرفته و بیشتر مبتنی بر ذائقه مخاطب شده است. او باور دارد که تولیدکننده محتوا باید همواره یک قدم از مخاطبان جلوتر باشد و نظر مخاطبان نباید تبدیل به عامل تعیین کننده در تولید محتوا شود.
ترس از تولید محتوا و پیشنهاد بیسابقه
مهراب همچنین متذکر شد که از تولید محتواهای جدید میترسد، چرا که نگران واکنش مخاطبان و آمار حاصل است. او بر این باور است که این ترس نباید به تضعیف استقلال هنرمند و پذیرش سفارشهای مخاطبان منجر شود.
چالشهای تولید محتوا و تفاوتهای رسانهها
در ادامه، علی ضیا نیز تجربه خود را از ورود به رسانههای مختلف بیان کرد. او توضیح داد که در گذشته تلویزیون تنها رسانه معتبر بود، ولی تحولات روز به پدیدار شدن پلتفرمهای دیجیتال منجر شده است که فرهنگ تازهای را نیز به همراه دارند و بر اساس خود فرد تنظیم میشوند.
وی همچنین اشاره کرد که بیان واقعیت یکی از اصول اصلی موفقیت در تولید محتوا است. او عقیده دارد که امروزه دیگر نیاز نیست نقش شخصیت خاصی را ایفا کرد؛ بلکه مخاطبان به دنبال خودِ واقعی افراد و تعامل صادقانه هستند.