کاسبی جدید ایران‌خودرو با سه روش جدید فروش فوری + شرایط

اقتصادایرانی:ایران‌خودرو مرحله جدید فروش فوری و فوق‌العاده محصولات خود را با عرضه ۱۱ مدل متنوع آغاز می‌کند؛ اما سیاست‌های فروش و تحویل‌های تأخیری این شرکت، پرسش‌هایی درباره رضایت مشتریان و اعتماد به این خودروساز مطرح کرده است.

کاسبی جدید ایران‌خودرو با سه روش جدید فروش فوری + شرایط

هفتمین مرحله طرح فروش محصولات ایران‌خودرو از تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۴ آغاز خواهد شد. این فروش شامل ۱۱ مدل مختلف از جمله سورن پلاس XU7، سورن گازسوز، دنا اتوماتیک، پژو ۲۰۷ TU3، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی، تارا دستی و اتوماتیک، رانا پلاس، هایما 7X، هایما S5PRO و هایما S7PRO می‌شود. این طرح برای سه گروه از متقاضیان شامل افراد عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ارائه شده است. متقاضیان عادی باید تا تاریخ ۹ مرداد حساب وکالتی با موجودی ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح کنند. خودروها در سه روش فروش فوری (تحویل ۳۰ روزه)، فوق‌العاده (تحویل ۹۰ روزه) و پیش‌فروش (۴ تا ۱۲ ماهه) عرضه خواهند شد.

خودروهای پرتقاضا و زمان انتظار طولانی

در این مرحله، خودروهایی مانند پژو ۲۰۷، دنا، تارا و سورن پلاس که تقاضای زیادی دارند، در طرح پیش‌فروش قرار گرفته‌اند؛ اما این روش می‌تواند به معنای انتظار طولانی مدت برای تحویل خودرو باشد که گاهی ممکن است تا یک سال طول بکشد. این استراتژی به خودروساز اجازه می‌دهد تا از پیش‌پرداخت‌های مشتریان برای تأمین مالی و برنامه‌ریزی تولید استفاده کند. همچنین، عرضه تدریجی این خودروها باعث کنترل بازار و جلوگیری از افت قیمت‌ها می‌شود و در نتیجه سود بیشتری برای شرکت خواهد داشت.

ایران-خودرو

فروش فوری برای خودروهای کم‌تقاضا

همزمان، محصولات کم‌تقاضا در طرح فروش فوری قرار گرفته‌اند تا انبارها تخلیه شده و نقدینگی شرکت تأمین شود. این روش به ایران‌خودرو کمک می‌کند تا چرخه مالی خود را فعال نگه دارد، اما همچنان تأخیرهای احتمالی در تحویل ممکن است خریداران را با مشکلات روبرو کند. حتی در طرح‌های فوری با وعده تحویل ۳۰ تا ۹۰ روزه نیز تجربه نشان داده است که این زمان‌ها ممکن است به تأخیر بیافتد.

تأخیر در تحویل خودرو؛ مشکل رایج

یکی از نگرانی‌های اصلی مشتریان، تأخیرهای مکرر در تحویل خودروها، به‌خصوص در طرح‌های پیش‌فروش است. این تأخیرها اغلب به دلایلی مانند کمبود قطعات، مشکلات تولید، مسائل ارزی یا الزامات استانداردهای جدید مانند ۸۵ گانه و یورو ۵ رخ می‌دهد. همچنین، برخی خریداران گزارش داده‌اند که ایران‌خودرو بدون رضایت آن‌ها، خودروی ثبت‌نامی را با مدل دیگری جایگزین کرده که نارضایتی گسترده‌ای ایجاد کرده است.

تفاوت قیمت و ریسک‌های مالی

یکی دیگر از چالش‌های خرید خودرو در این طرح‌ها، تفاوت قیمت اولیه ثبت‌نام با قیمت نهایی زمان تحویل است. نوسانات ارزی و تورم باعث می‌شود که مشتریان مبلغ بیشتری پرداخت کنند و این مسئله ریسک مالی قابل توجهی را به وجود می‌آورد. علاوه بر این، کاهش اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار آزاد، جذابیت این طرح‌ها را برای خریداران کمتر کرده است.

کیفیت و مشکلات فنی؛ عامل نارضایتی

کیفیت پایین و مشکلات فنی در خودروهای ایران‌خودرو مانند سورن پلاس، دنا، تارا، پژو ۲۰۷ و هایما، بارها مورد انتقاد مشتریان قرار گرفته است. مسائل مربوط به ساخت و مونتاژ، به‌ویژه پس از تحویل، اعتماد عمومی به این خودروساز را با چالش‌های جدی روبرو کرده است. این مسائل، همراه با تأخیرهای طولانی و جایگزینی‌های ناخواسته، موجب ناراحتی مشتریان شده است.

ایران-خودرو-۱

سیاست‌های سودمحور به‌جای توجه به خریداران

سیاست‌های جدید ایران‌خودرو، که بر پیش‌فروش خودروهای پرتقاضا و عرضه سریع خودروهای کم‌تقاضا تمرکز دارد، بیشتر به دنبال افزایش سود شرکت است تا رفع نیازهای مشتریان. نتیجه این سیاست‌ها شامل زمان انتظار طولانی، قیمت‌های بالا و کیفیت مورد انتقاد است که رضایت مشتریان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وبگردی
    ارسال نظر