پراید وانت بخرید؛ شرایط جذاب اقساطی فقط با ماهی ۳ میلیون تومان! + جزئیات آبان ۱۴۰۴
اقتصادایرانی: شرایط جدید فروش اقساطی پراید وانت اعلام شد؛ با پیشپرداختهای متنوع و اقساط بلندمدت ماهیانه از ۳ میلیون تومان، مالک پراید وانت مدل ۱۴۰۴ شوید.
در طرح فروش اقساطی پراید وانت در آبان ماه ۱۴۰۴، مدل ۱۵۱ SE این خودرو با پیشپرداختی معادل ۳۱۵ میلیون تومان و اقساط ۲۴ ماهه با مبلغ ماهیانه ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ارائه میشود.
در طرح دیگری، مدل ۱۵۱ سال ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۳۱۰ میلیون تومان و اقساط ۶۰ ماهه، بهصورت ماهیانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در دسترس مشتریان قرار گرفته است.
همچنین، خریداران علاقهمند میتوانند پراید ۱۵۱ GX را با پیشپرداختی معادل ۱۷۹ میلیون تومان و اقساط ۶۰ ماهه، با مبلغ ماهانه ۹ میلیون تومان تهیه کنند.
در آخر، نسخه دیگر پراید ۱۵۱ SE با پیشپرداخت ۲۸۰ میلیون تومان و اقساط ۳۶ ماهه، بهصورت ماهیانه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش میرسد.

نگاهی دقیقتر به پراید وانت؛ ویژگیها، مزایا و محدودیتهاپراید وانت یا همان سایپا ۱۵۱ یکی از اقتصادیترین گزینههای خودروی باربر سبک بازار ایران است که از زمان ارائه به بازار توانسته میان خریداران خودروی کار جایگاه مطلوبی بدست بیاورد. این وانت کوچک، با استفاده از پلتفرم پراید ۱۳۱ طراحی و ساخته شده است و هدف اساسی آن، ارائه خودرویی کمهزینه، کممصرف و کارآمد برای استفاده در فضای شهری و حمل بارهای سبک میباشد.
از نظر فنی، این خودرو به یک موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر با ۸ سوپاپ مجهز است که توانایی تولید ۷۱ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۰۸ نیوتنمتر را دارد. هرچند این اعداد ممکن است نسبت به وانتهای سنگینتر برجسته نباشند، اما برای یک خودروی سبک با وزنی کمتر از یک تُن، عملکردی قابل قبول دارند.
جعبهدنده دستی این خودرو ۵ سرعته بوده و به خوبی با موتور آن هماهنگ است که نتایج آن را میتوان در مصرف ترکیبی حدود ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده کرد؛ این مقدار مصرف سوخت یکی از پایینترین مقادیر بین وانتهای داخلی محسوب میشود.
طراحی و ساختار پراید وانتدر زمینه طراحی، پراید وانت تفاوت خاصی با نسخه سواری پراید ندارد. در بخش جلوی خودرو، کاملاً مشابه به پراید ۱۳۱ است و فرق آن تنها در طراحی بخش عقبی میباشد که دارای یک فضای بار ۳۶۰ لیتری با ظرفیت حمل حدود ۴۰۰ کیلوگرم پیشبینی شده است. با این حال، بسیاری از کاربران این خودرو بیش از این مقدار بار حمل میکنند که این موضوع میتواند به سیستم تعلیق خودرو آسیب وارد کند. سیستم تعلیق عقب این خودرو از نوع فنر شمش بوده و استحکام لازم برای حمل بارهای سبک را فراهم میکند، اما در جادههای ناهموار باعث کاهش راحتی سواری میشود.
جنبههای ایمنی پراید وانتدر زمینه ایمنی، پراید وانت علیرغم استفاده از ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسهای، همچنان با استانداردهای روز خودروهای باربر فاصله دارد. این خودرو از سیستمهای کنترل پایداری (ESP) یا کنترل کشش (TCS) برخوردار نیست و تنها در مدلهای بهروزتر، دو کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین ارائه میشود. اما مزیتهای اصلی این خودرو شامل هزینه پایین تعمیرات و فراوانی قطعات یدکی ارزانقیمت است که آن را به گزینهای مناسب برای خریداران شهرهای کوچک و مناطق روستایی تبدیل کرده است.
به طور کلی، پراید وانت سایپا ۱۵۱ خودرویی کارآمد، ارزان و کممصرف است که برای استفادههای سبک شهری و حمل بارهای کوچک بهترین گزینه به شمار میرود. با این حال، هنوز در حوزه ایمنی و امکانات رفاهی، نسبت به سایر وانتهای مدرن مثل تیبا وانت یا کارا، فاصلهای چشمگیر دارد. بنابراین اگر هدف اصلی خریدار، داشتن یک خودرو با هزینه نگهداری پایین و مناسب برای کارهای روزمره باشد، پراید وانت همچنان یکی از انتخابهای منطقی در بازار خودروهای بار ایران محسوب میشود.