خودروی برقی بایدو ازطریق هوش مصنوعی با راننده حرف می‌زند

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت چینی بایدو اخیراً اعلام کرد که خودروی الکتریکی جدید خود را که از چت‌بات هوش مصنوعی بهره می‌برد، در آینده‌ای نه‌چندان دور روانه بازار خواهد کرد.

خودروی برقی بایدو ازطریق هوش مصنوعی با راننده حرف می‌زند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،هدف این شرکت ارائه تجربه‌‌ای مکالمه‌محور از طریق هوش مصنوعی است که مشابه فناوری ChatGPT ارتباط بین راننده و وسیله نقلیه را تسهیل می‌کند. اقدام اخیر بایدو بخشی از استراتژی گسترده‌تر آن برای بهبود کسب و کار اصلی موتور جستجوی این شرکت و آشنایی با هوش مصنوعی برای طیف وسیعی از کاربردها است.

خودروی الکتریکی بایدو توسط یکی از زیرشاخه‌های این شرکت به نام Jidu Auto توسعه خواهد یافت. غول فناوری چین، اولین شرکتی خواهد بود که از فناوری هوش مصنوعی در این سطح بهره می‌گیرد. شیا ییپینگ، مدیرعامل Jidu Auto، روز سه شنبه در رویدادی شرکتی در پکن این خبر را اعلام کرد. شیا تایید کرد که این شرکت قصد دارد اولین مدل تولیدی خود، خودروی کاربردی ورزشی Robo-01 (SUV) را در سه ماهه سوم سال 2023 با قیمتی بسیار رقابتی عرضه کند.

هوش مصنوعی خودروی بایدو

خودروی Robo-01 که در ماه اکتبر به نمایش گذاشته‌شد. این محصول با یک بار شارژ می‌تواند حدود 600 کیلومتر را طی کند. جزئیات قیمت این خودرو فقط برای نسخه ویژه فاش شده‌است که از 399800 یوان (55245 دلار) شروع می‌شود. شیا نسبت به رشد فروش شرکت با توجه به کاهش قابل‌توجه قیمت تسلا ابراز خوش‌بینی کرد. او افزود که این حرکت ناگهانی نشان‌دهنده کاهش رقابت خودروساز آمریکایی در بازار چین است.

چت‌بات ChatGPT که توسط شرکت OpenAI توسعه یافته است، هیجان‌انگیزترین موضوع این روزهای دنیای تکنولوژی است. همانطور که احتمالاً می‌دانید ChatGPT کدنویسی می‌کند، به سؤالات پاسخ می‌دهد، شعر می‌نویسد و در کلاس ریاضی و دستگاه قضایی نیز کارآمد ظاهر شده‌است. محبوبیت این چت‌بات حتی باعث شد که شرکت مایکروسافت 10 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کند. ده‌ها شرکت فناوری از جمله گوگل، علی‌بابا، NetEase و JD.com، چت‌بات‌های هوش مصنوعی خود را در ماه گذشته معرفی کردند. رسانه‌ها و کسب‌و‌کارهای سنتی نیز به شدت منتظر ادغام آخرین فناوری هوش مصنوعی با خدمات خود هستند‌.

اقدام بایدو برای ادغام فناوری هوش مصنوعی در مدل EV خود گام مهمی در مسیر موفقیت این شرکت برای تبدیل‌شدن به یک بازیگر پیشرو در بازار جهانی خودروهای برقی محسوب می‌شود. بایدو با ارائه تجربه‌ای شبیه به ChatGPT برای صاحبان خودرو، قصد دارد محصول خود را متمایز کند. این شرکت تلاش می‌کند نقطه فروش منحصربه‌فردی را ارائه دهد که می‌تواند برای طیف وسیعی از مشتریان جذاب باشد. در حالیکه محبوبیت خودروهای الکتریکی روزبه‌روز افزایش می‌یابد، جالب است که ببینیم فناوری هوش مصنوعی بایدو چگونه تجربه کاربر را شکل می‌دهد و بر صنعت خودروسازی تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

وبگردی
    ارسال نظر