اطلاعات فوری به دهک های کم درآمد: کالابرگتان واریز نشده؟
اقتصادایرانی: کالابرگ الکترونیکی مرحله پنجم ویژه دهکهای اول تا سوم، بهمنظور حمایت از اقشار کمدرآمد، روز شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.
برنامه جدید تخصیص کالابرگ برای دهکهای پایین همانند مراحل پیشین، با هدف کمک به افزایش قدرت خرید خانوارهای کمدرآمد و حمایت مالی انجام شده است.
با وجود این، گزارشهایی منتشر شده که نشان میدهند برخی از مردم در دهکهای اول تا سوم هنوز مشمول دریافت کالابرگ پنجم نشدهاند. این مسئله برخی از خانوارها را نسبت به وضعیت خود نگران کرده و آنها در حال پیگیری دلیل این تأخیر هستند.
اگر تاکنون کالابرگ برای شما واریز نشده چه باید کرد؟
مطابق بیانیههای رسمی اخیر، خانوادههایی که در دهکهای یک تا سه قرار دارند اما کالابرگ مربوط به ۱۵ آذر به حساب آنها واریز نشده است، میتوانند مراحل زیر را پیگیری کنند:
- بررسی وضعیت دهکبندی در سامانه حمایت
سرپرستان خانوار لازم است ابتدا با ورود به سامانه حمایت وزارت رفاه، وضعیت دهکبندی خود را چک کنند و از قرارگیری در دهکهای اول تا سوم مطمئن شوند. - بررسی شماره موبایل سرپرست در سامانه کالابرگ
یکی از موارد رایج عدم فعالسازی کالابرگ، ثبت شماره موبایل اشتباه یا غیر فعال برای سرپرست خانوار است. با اصلاح شماره تماس، این مشکل بهسادگی قابل حل خواهد بود. - تماس با مرکز پشتیبانی وزارت رفاه (شماره ۶۳۶۹)
افرادی که با وجود بررسی اولیه، کالابرگ دریافت نکردهاند، میتوانند با تماس با مرکز ارتباطات وزارت رفاه، وضعیت حساب و پرداختی خود را دقیقاً پیگیری کنند. - ثبت درخواست مجدد برای دهکبندی
اگر خانواری به اشتباه در دهکهای بالاتر قرار داشته باشد، امکان ثبت اعتراض و درخواست بررسی مجدد دهکبندی وجود دارد. - پیگیری حضوری از طریق دفاتر پیشخوان منتخب یا مدیریت استانی
برای برخی موارد خاص، ممکن است نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان منتخب یا شعب استانی وزارت رفاه وجود داشته باشد. افرادی که پیام «عدم احراز» دریافت کردهاند، باید از این مسیرها پیگیری کنند.