جیب لابورتا پُر پول شد/ بارسلونا، سلطان کیت و میزبانی!
اقتصاد ایرانی: ترکیب درآمد گسترده از اسپانسرشیپ، کالا و تجدید ساختار مالی باعث شد بارسلونا در سال نزدیک به ۴۰۰ میلیون یورو فقط از درآمد تجاری بهدست آورد.

درآمد از فروش کیتها و محصولات
باشگاه بارسلونا، در فضایی کاملاً رقابتی با گرانترینها، در فصل ۲۰۲۳ رکورد فروش کیت و محصولات ورزشی را شکست:
1 بارسلونا 179 میلیون
2 رئال مادرید 155 میلیون
3 بایرن مونیخ 147 میلیون
این رقم شامل قرارداد با نایکی، فروش رسمی کیتهای تیم و سایر محصولات مرتبط است.
بهعلاوه، قرارداد جدید با نایکی (تا سال ۲۰۳۸) باعث افزایش پرداختی به ۱۲۲–۱۲۷ میلیون یورو در سال شد، افزایشی چشمگیر نسبت به قبل .
درآمد از فروش صندلیهای VIP و بلیطهای ویژه
در پروژه نوسازی ورزشگاه Spotify Camp Nou، بارسلونا توانسته با فروش صندلیهای VIP درآمدی دوگانه خلق کند:
فروش اولیه ۵۰۰ صندلی VIP برای ۳۰ سال:
۱۰۰ میلیون یورو درآمد مستقیم
کل ظرفیت VIP: 9,600 صندلی؛ ۹۵٪ آن پرشد و درآمد سالانه این بخش را 120 میلیون یورو برآورد میکنند.
همچنین، نوسازی کامل ورزشگاه ۱.۵ میلیارد یورویی، پیشبینی میشود ۲۵–۳۵۰ میلیون یورو افزایش درآمد سالانه از طریق روز مسابقه، رویدادها و تبلیغات را بههمراه داشته باشد .
درآمد کلی تجاری و تجدید ساختار اقتصادی
کل درآمد تجاری (شامل اسپانسرشیپها، فروش بلیط، فروش کالا و آثار تفریحی) در فصل ۲۰۲۳–۲۴ به بیش از ۴۰۰ میلیون یورو رسید.
تقریباً ۲۶۰ میلیون یورو از این رقم مربوط به بخش اسپانسرشیپها (۱۲۲ میلیون از نایکی بهتنهایی) .