جیب لابورتا پُر پول شد/ بارسلونا، سلطان کیت و میزبانی!

اقتصاد ایرانی: ترکیب درآمد گسترده از اسپانسرشیپ، کالا و تجدید ساختار مالی باعث شد بارسلونا در سال نزدیک به ۴۰۰ میلیون یورو فقط از درآمد تجاری به‌دست آورد.

جیب لابورتا پُر پول شد/ بارسلونا، سلطان کیت و میزبانی!

درآمد از فروش کیت‌ها و محصولات

باشگاه بارسلونا، در فضایی کاملاً رقابتی با گران‌ترین‌ها، در فصل ۲۰۲۳ رکورد فروش کیت و محصولات ورزشی را شکست:

1    بارسلونا    179 میلیون

2    رئال مادرید    155 میلیون

3    بایرن مونیخ    147 میلیون

این رقم شامل قرارداد با نایکی، فروش رسمی کیت‌های تیم و سایر محصولات مرتبط است.

به‌علاوه، قرارداد جدید با نایکی (تا سال ۲۰۳۸) باعث افزایش پرداختی به ۱۲۲–۱۲۷ میلیون یورو در سال شد، افزایشی چشمگیر نسبت به قبل .

درآمد از فروش صندلی‌های VIP و بلیط‌های ویژه

در پروژه نوسازی ورزشگاه Spotify Camp Nou، بارسلونا توانسته با فروش صندلی‌های VIP درآمدی دوگانه خلق کند:

فروش اولیه ۵۰۰ صندلی VIP برای ۳۰ سال:

    ۱۰۰ میلیون یورو درآمد مستقیم

کل ظرفیت VIP: 9,600 صندلی؛ ۹۵٪ آن پرشد و درآمد سالانه این بخش را 120 میلیون یورو برآورد می‌کنند.

همچنین، نوسازی کامل ورزشگاه ۱.۵ میلیارد یورویی، پیش‌بینی می‌شود ۲۵–۳۵۰ میلیون یورو افزایش درآمد سالانه از طریق روز مسابقه، رویدادها و تبلیغات را به‌همراه داشته باشد .

درآمد کلی تجاری و تجدید ساختار اقتصادی

کل درآمد تجاری (شامل اسپانسرشیپ‌ها، فروش بلیط، فروش کالا و آثار تفریحی) در فصل ۲۰۲۳–۲۴ به بیش از ۴۰۰ میلیون یورو رسید.

تقریباً ۲۶۰ میلیون یورو از این رقم مربوط به بخش اسپانسرشیپ‌ها (۱۲۲ میلیون از نایکی به‌تنهایی) .

 

وبگردی
    ارسال نظر