انقلاب خاموش فیلم‌های اجتماعی؛ سهم 50 درصدی اکران‌ها در تابستان!

اقتصاد ایرانی : فیلم‌های اجتماعی با استقبال چشمگیر مخاطبان در تابستان امسال، گیشه سینمای ایران را متحول کرده‌اند و با سهم بیش از ۵۰ درصدی از فروش، جایگاه کمدی‌ها را پس از سال‌ها به چالش کشیده‌اند.

انقلاب خاموش فیلم‌های اجتماعی؛ سهم 50 درصدی اکران‌ها در تابستان!

سینمای ایران این روزها با ورود آثار جذاب و جدید به عرصه اکران، بار دیگر چشم‌انداز پررونق‌تری را تجربه می‌کند. فیلم‌های اجتماعی، با سهم قابل توجه خود، نه تنها به کانون توجه مخاطبان تبدیل شده‌اند، بلکه فروش بالایی نیز برای سینماها به همراه داشته‌اند. این تحول، هفته‌های خوبی را برای گیشه سینمای کشور رقم زده است.

براساس گزارش اخیر مؤسسه سینما شهر، استقبال از طرح فروش نیم‌بهای بلیت سینما در روزهای سه‌شنبه، به رقم خیره‌کننده‌ای رسیده که نشان‌دهنده تثبیت این طرح محبوب در میان مخاطبان سینماست. بیش از ۳.۵ میلیون نفر در سال جاری، تنها در بیست سه‌شنبه به سینما رفته‌اند. همین روند مثبت در ماه‌های گرم سال، مانند مرداد، با حضور نزدیک به ۸۰۰ هزار مخاطب سینما تقویت شده و پیش‌بینی می‌شود در ادامه تابستان، استقبال بیشتری از آثار سینمایی صورت گیرد.

فیلم‌های اجتماعی؛ در قلب سینما دوستان

فرزین عسگری، مدیر پردیس سینمایی «هدیش مال»، درباره استقبال مخاطبان از فیلم‌های اجتماعی توضیح می‌دهد: خوشبختانه این آثار توانسته‌اند مخاطبانی را جذب کنند که پیش‌تر عمدتاً با فیلم‌های کمدی به سینما می‌آمدند. از فیلم‌هایی نظیر «رها» گرفته تا دیگر آثار اجتماعی، نبض گیشه و مخاطبان در دست داشته‌اند. این نشان‌دهنده تغییر در سلیقه‌های سینمایی و ارتقای سطح آگاهی مخاطبان است.

وی همچنین از تجربه اکران شبانه‌روزی در این پردیس سینمایی می‌گوید: در پنج روز متوالی، طی ۱۱۶ ساعت، شاهد استقبال فراوانی بودیم که این تجربه موفق، رونق بیشتری را برای سینما به ارمغان آورد.

طرح نیم‌بهای سه‌شنبه‌ها؛ سنت سودآور

عسگری از موفقیت طرح نیم‌بهای بلیت در روزهای سه‌شنبه سخن می‌گوید و اشاره می‌کند این طرح حتی برای فیلم‌هایی با کیفیت متوسط نیز مخاطبان زیادی جذب کرده است. در مرداد، بسیاری از سینماها رکوردهای فروش خود را جابه‌جا کردند. چنین طرح‌هایی با استقبال منطقه‌ای بیشتر مواجه می‌شوند و مدیران سینما می‌توانند آن را به صورت شناور در دیگر روزها نیز اعمال کنند.

رونق دوباره سینمای اجتماعی

پویا سعیدی‌پور، مدیر پردیس سینمایی «زندگی»، از بازگشت موفقیت به سینمای اجتماعی می‌گوید: درست است که فیلم‌های کمدی مدتی بازار را در دست داشتند، اما حالا فیلم‌های اجتماعی بیش از ۵۰ درصد از فروش هفته‌های اخیر را به خود اختصاص داده‌اند. از آخرین موفقیت در این ژانر با فیلم «متری شش و نیم»، تابستان امسال بار دیگر نشان داده که آثار با کیفیت اجتماعی می‌توانند هزاران مخاطب را به سینماها بکشانند.

وی با اشاره به موفقیت‌های پردیس سینمایی زندگی، ضمن یادآوری طرحی مبتکرانه برای فروش پلکانی بلیت، از تاثیر این روش در جذب مخاطبان ساعات صبح و ایجاد رونق بیشتر در مجموعه‌های تجاری سخن گفت. این تجربه گامی مؤثر در جهت افزایش مخاطبان بود.

استقبال از سیاست‌های متنوع قیمت‌گذاری

سعیدی‌پور، در ادامه، درباره سیاست‌های قیمت‌گذاری متنوع برای سینماها بیان کرد که می‌توان روزهای آخر هفته را با قیمت‌های بیشتری همراه کرد و این روش براساس نیازهای جغرافیایی و نوع امکانات سینماها تنظیم شود. چنین مدیریت صحیحی به افزایش تعداد مخاطبان کمک می‌کند.

او با تأکید بر اهمیت تولیدات با کیفیت و متنوع، خاطرنشان کرد: سینمای ایران نیازمند آثاری است که بتوانند تمام اقشار جامعه را در بر گیرند. موفقیت اخیر فیلم‌های اجتماعی اثبات می‌کند که مخاطبان آماده‌اند چرخه‌ای تازه را در تجربه سینمایی خود آغاز کنند.

وبگردی
    ارسال نظر