بقا یا سقوط؛ کدام شرکتها پس از جنگ ۱۲ روزه سربلند ماندند؟
اقتصاد ایرانی ؛ سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی، میگوید پس از جنگ ۱۲ روزه، تنها شرکتهایی که توانستهاند فروش خود را حفظ یا رشد دهند، آنهایی هستند که استراتژی بقا و حفظ وضع موجود را در پیش گرفتهاند؛ رویکردی که کلید اقتصاد ایران در ماههای آینده خواهد بود.

سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی، با اشاره به تأثیرات جنگ ۱۲ روزه اخیر بر اقتصاد ایران، فروش شرکتها در ماههای اردیبهشت و خرداد را شاخصی مهم برای تحلیل شرایط اقتصادی کشور دانست.
او گفت: «تنها شرکتهایی در این دوره با رشد فروش قابل توجه مواجه بودهاند یا توانستهاند سطح فروش خود را حفظ کنند که خدمات یا محصولات آنها بر پایه یک مفهوم کلیدی شکل گرفته است: استراتژی بقا و حفظ وضع موجود.»
به گفته قاسمی، این روند نشان میدهد که در ماههای آینده، «بقا» و «حفظ شرایط موجود» به محور اصلی رفتار اقتصادی در ایران تبدیل خواهد شد.