اعلام جزئیات جدید مرحله چهارم کالابرگ الکترونیکی
اقتصاد ایرانی: آغاز مرحله چهارم طرح کالابرگ الکترونیک؛ وزارت تعاون از واریز اعتبار جدید برای دهکهای درآمدی یک تا هفت خبر داد. خانوارها تا پایان آبانماه فرصت دارند ۱۱ قلم کالای اساسی را از ۲۵۰ هزار فروشگاه متصل به طرح خریداری کنند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات جدیدی از نحوه اجرای مرحله چهارم طرح کالابرگ الکترونیکی را به سرپرستان خانوار ارائه کرد. هدف این طرح، حمایت از معیشت خانوارهای کمدرآمد است و امکان خرید اقلام ضروری برای بیش از ۶۰ میلیون شهروند ایرانی فراهم میباشد.
برنامه زمانبندی واریز اعتبار
اعتبار مرحله چهارم برای دهکهای درآمدی یک تا سه از تاریخ چهارشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۴، همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم (ص)، به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. همچنین دهکهای چهار تا هفت از روز شنبه ۲۹ شهریورماه این اعتبار را دریافت میکنند. خانوارها تا پایان آبانماه ۱۴۰۴ فرصت خواهند داشت این اعتبار را برای خرید اقلام خود استفاده کنند.
ویژگیهای طرح و اقلام مشمول
این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی اختصاص یافته که در سه گروه لبنیات، پروتئین و خواربار دستهبندی شدهاند. ویژگیهای مهم این طرح عبارتند از:
مشمولان میتوانند با آزادی کامل، کالاهای مورد نیاز خود را بدون محدودیت برند یا مقدار خریداری کنند.
در صورت خرید بیش از سقف اعتبار، مابهالتفاوت باید توسط خریدار پرداخت شود.
نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست؛ خریدها میتوانند در چند نوبت انجام شوند.
بیش از ۲۵۰ هزار فروشگاه خرد و زنجیرهای در سراسر کشور در این طرح مشارکت دارند.
روشهای اطلاعرسانی و بررسی اعتبار
مشمولان میتوانند با نصب برنامه کاربردی «شما» از پلتفرمهای «بازار» یا «مایکت»، لیست فروشگاههای متصل و میزان اعتبار باقیمانده خود را مشاهده نمایند. علاوه بر این، پیامکهایی با سرشماره v.refah (بدون لینک) برای اعلام مقدار اعتبار به سرپرستان خانوار ارسال میشود. امکان بررسی مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ نیز فراهم شده است. همچنین، مرکز تماس ۶۳۶۹-۰۲۱ آماده پاسخگویی به پرسشها و درخواستهای مشمولان میباشد.
اعتبار مراحل قبلی و هشدارهای امنیتی
اعتبار باقیمانده از مراحل قبلی این طرح نیز قابلیت استفاده در دوره جدید دارد. هموطنان باید در مقابل کلاهبرداریهای اینترنتی هوشیار باشند و به هیچ وجه روی لینکهای مشکوک کلیک نکنند.