تبلیغات

انقلاب قیمتی/ مردم در انتظار ارزانی غیرمنتظره باشند!

اقتصاد ایرانی: کاهش قیمت میوه از نیمه مهرماه؛ افزایش عرضه میوه و صیفی‌جات در میدان مرکزی باعث کاهش ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی نرخ برخی اقلام شده است. سیب، گلابی و آلو قطره طلا با قیمت‌ پایین‌تری در بازار عرضه می‌شوند.

انقلاب قیمتی/ مردم در انتظار ارزانی غیرمنتظره باشند!
تبلیغات
اقتصادایرانی:

افزایش عرضه میوه و تأثیر آن بر کاهش قیمت‌ها

مصطفی دارایی نژاد، کارشناس کشاورزی و فعال میدان مرکزی میوه و تره بار، از افزایش چشمگیر عرضه میوه و صیفی‌جات در میدان اصلی خبر داد. طبق گزارش او، ورودی بار به میدان به ۱۸ هزار تن رسیده است که این امر باعث کاهش ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی قیمت برخی اقلام شده است.

نرخ اقلام مختلف در بازار

به گفته این کارشناس، در حال حاضر مشکلی در عرضه میوه‌ها وجود ندارد و نرخ کنونی برخی اقلام به شرح زیر است:

میوه قیمت (تومان)
 
سیب لبنانی ۷۰ تا ۱۳۰ هزار
سیب سفید ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار
سیب گالا ۸۰ هزار
گلابی ۹۰ تا ۱۴۰ هزار
آلو قطره طلا ۶۰ تا ۱۰۰ هزار
انجیر سیاه ۶۰ تا ۹۰ هزار
انجیر زرد ۵۰ تا ۹۰ هزار
خیار ۳۵ تا ۵۰ هزار
شلیل شمس ۱۱۰ هزار
هلو ۹۰ تا ۱۰۰ هزار
هندوانه ۲۰ تا ۲۷ هزار
خربزه ۲۵ تا ۳۵ هزار
پسته تازه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار

وضعیت نوبرانه‌های پاییزی و میوه‌های وارداتی

همچنین، مصطفی دارایی نژاد به بررسی وضعیت نوبرانه‌های پاییزی پرداخته و آنها را دارای عرضه مطلوب دانست. قیمت کنونی این اقلام به شرح زیر اعلام شد:

نوبرانه پاییزی قیمت (تومان)
 
نارنگی ۶۰ تا ۷۰ هزار
پرتقال کوهی ۷۰ تا ۹۰ هزار
کیوی ۹۰ تا ۱۷۰ هزار
انار ۵۰ تا ۸۰ هزار
لیموشیرین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار

وی همچنین از عدم کمبود در عرضه میوه‌های وارداتی خبر داد و قیمت کنونی این محصولات را ذکر کرد:

میوه وارداتی قیمت (تومان)
 
موز اکوادور ۱۳۰ هزار
موز هندی ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار
موز فیلیپین ۱۳۰ هزار
موز پاکستان ۱۰۰ هزار
انبه ۱۷۰ تا ۲۱۰ هزار
آناناس (هر کارتن) یک میلیون و ۴۰۰ هزار

پیش‌بینی روند کاهش قیمت‌ها

این کارشناس کشاورزی قیمت برخی محصولات نظیر گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز، کاهو و سبزی را نیز اعلام کرد که در محدوده بین ۱۰ تا ۴۵ هزار تومان قرار گرفت. به گفته وی، با توجه به افزایش عرضه و کاهش تقاضای فصلی، پیش‌بینی می‌شود از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ مهر ماه، قیمت میوه‌های سردرختی حدود ۱۰ درصد کاهش یابد.

تحلیل بازار میوه و مصرف‌کننده

با توجه به داده‌هایی که اخیراً منتشر شده‌اند، افزایش عرضه میوه به ویژه محصولات سردرختی، تأثیر قابل توجهی بر کاهش قیمت‌ها داشته است. این امر نه تنها موجب رونق بیشتر در بازار میوه و تره بار شده، بلکه به نفع مصرف‌کنندگان نیز تمام خواهد شد. انتظار می‌رود در هفته‌های آینده، با ثبات نسبی قیمت‌ها، خانواده‌ها بتوانند دسترسی بیشتری به این محصولات داشته باشند.

تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
وبگردی
    تبلیغات
    ارسال نظر