اطلاعیه جدید تامین اجتماعی برای بازنشستگان و مستمریبگیران
اقتصاد ایرانی: سازمان تأمین اجتماعی از بازنشستگان، بیمهپردازان، کارفرمایان و تشکلهای کارگری دعوت میکند تا سیام مهرماه با ثبتنام در سامانه hamandishi.info در ارزیابی و بهبود خدمات غیرحضوری مشارکت کنند.

سازمان تأمین اجتماعی با هدف بهبود کیفیت خدمات و پاسخگویی بهتر به نیازهای ذینفعان، اقدام به پایش و ارزیابی خدمات غیرحضوری در مراحل مختلف پیش از رونمایی و پس از عرضه نموده است.
مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، تاکید فراوانی بر بهرهگیری از نظرات و بازخوردهای بیمهشدگان، مستمریبگیران ، کارفرمایان و نمایندگان دستگاههای مرتبط به منظور ارتقای خدمات غیرحضوری بیان کرده است. از جمله اقدامات انجامشده، استفاده از نظرات کاربران در فرآیند پیش از انتشار و دریافت بازخورد مستمر پس از رونمایی است. علاقهمندان این حوزه میتوانند از طریق سامانه هماندیشی به نشانی https://hamandishi.info/hamyar-signup ثبتنام کنند و در این فرآیند همکاری داشته باشند.
بر اساس فرآیند تعریف شده، بازخوردهای کاربران بر پایه معیارهایی مثل تجربه کاربری ، مسائل فنی، محتوا و زبان و تاثیر بر حوزههای کسبوکار دریافت و بررسی میشود. این ارزیابیها در دو مرحله پیش از انتشار و پس از عرضه خدمات انجام میگیرد و مرکز ارتباطات مردمی سازمان نیز به بررسی مداوم این خدمات خواهد پرداخت.
افراد علاقهمند اعم از بازنشستگان، بیمهپردازان، تشکلهای کارگری و کارفرمایی و کارکنان شاغل یا بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی تا تاریخ سیام مهرماه فرصت دارند با مراجعه به نشانی hamandishi.info فرم عضویت را تکمیل کرده و به میزان تخصص و علاقهمندی خود، در ارزیابی سامانهها شرکت کنند.
در مدیریت جدید، طرحهای تحولآفرین و ارتقایی تدوین شدهاند و یکی از اهداف شاخص این طرحها، توسعه و ارتقای کیفی خدمات غیرحضوری است.
ضرورت تکریم و شفافیت در ارائه خدمات غیرحضوری
در جلسهای که به بررسی طرح تحول دیجیتال و ارائه خدمات جدید غیرحضوری اختصاص داشت، مدیرعامل و معاونین سازمان تأمین اجتماعی به همراه مدیران استانی، نظرات خود را به صورت ویدئوکنفرانسی مطرح کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، خدمات غیرحضوری ویژه گروههایی همچون کارگران ساختمانی و رانندگان که به زودی برای بیمهشدگان قابل استفاده خواهد بود، طراحی شدهاند تا فرآیند ارائه خدمات به طور کامل غیرحضوری شده و تکریم ذینفعان به بهترین شکل صورت گیرد و همچنین شفافیت در سرویسها افزایش یابد.
کاهش نیاز به حضور در شعب تأمین اجتماعی
مصطفی سالاری در این جلسه تاکید کرد که مراجعههای حضوری به سازمان بایستی به حداقل کاهش یابد و بیمهشدگان توانایی داشته باشند بدون نیاز به حضور درخواستهای خود را ثبت کرده و نتایج را مشاهده کنند. وی خاطر نشان کرد که تعامل و همکاری مناسب میان دستگاهها باید برای ارائه خدمات بینقص برقرار باشد.
تشکیل کارگروه ملی بیمه کارگران ساختمانی
مدیرعامل سازمان همچنین از تشکیل کارگروه ملی بیمه کارگران ساختمانی در سطوح مختلف خبر داد و بیان داشت که این کارگروه جهت نظمدادن به امور بیمهای، افزایش شفافیت اطلاعات و پوشش بیمهای گستردهتر برای کارگران ساختمانی واقعی با همکاری گروههای اجتماعی فعال تشکیل شده است.
سالاری ادامه داد که قانون بیمه رانندگان که در مجلس شورای اسلامی تصویب کلیات آن به انجام رسیده، به زودی در صحن علنی مورد بررسی جزئیات قرار خواهد گرفت و امیدوار است با تصویب این طرح، امکان بیمهشدن تمامی رانندگان کشور با منابع پایدار فراهم شود.
تفاهمنامههای بیمه هنرمندان و ورزشکاران
وی همچنین بر اهمیت تسریع در اجرای تفاهمنامههای همکاری میان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد. طبق این تفاهمنامهها، منابع بیمه هنرمندان و ورزشکاران از محل کسورات بیمهای فعالیتهای مرتبط تأمین میشود تا تعداد بیشتری از افراد بتوانند از خدمات این سازمان بهرهمند شوند.
سالاری به مزایای داشبورد دیجیتال اشاره داشت که با کامل شدن این پروژه، شاهد تحولات کلیدی بر پایه خدمات دیجیتال در ارتباط میان سازمان تأمین اجتماعی و نهادهای مختلف خواهیم بود.