نارضایتی بازنشستگان از خدمات ضعیف بیمه تکمیلی
اقتصاد ایرانی: بازنشستگان به خدمات ضعیف بیمه تکمیلی معترضاند؛ بسیاری از آنها به دلیل حقوق پایین و عدم توانایی در پرداخت هزینههای درمان، ناچار به صرفنظر از بخشهایی از خدمات درمانی شدهاند.

نگرانی بازنشستگان درباره عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی
یکی از بازنشستگان کارگری ضمن انتقاد از کیفیت خدمات بیمه تکمیلی آتیهسازان حافظ اظهار کرد: برای بیماریام باید هر شش ماه یکبار آزمایش دورهای انجام دهم. اخیراً به یکی از آزمایشگاههای معتبر مراجعه کردم و ۳ میلیون تومان هزینه آزمایش پرداخت کردم.
این بازنشسته افزود: آزمایشگاه ابتدا تاکید کرد که با آتیهسازان حافظ قرارداد ندارد. پس از آن مدارک را در سامانه شرکت آتیهساز بارگذاری کردم اما طبق برآوردی که در سامانه نمایش داده شد، از کل هزینه تنها حدود ۵۰۰ هزار تومان قابل پرداخت بود.
گلایه از خدمات ضعیف و هزینههای سنگین
وی تاکید کرد: هر ماه مبلغی از حساب ما بابت بیمه تکمیلی کسر میشود ولی خدماتی که باید دریافت کنیم، فراهم نمیشود. نه بیمه پایه و نه تکمیلی هیچ یک نمیتوانند نیازهای ما را تامین کنند. ۵۰۰ هزار تومان حتی هزینه ویزیت پزشک هم کفایت نمیکند.
مستمری کم، هزینه درمان بالا
به گفته این بازنشسته، حقوق بازنشستگی بسیار کم است و خدمات درمانی نیز ضعیف ارائه میشود. او افزود: صندوق تامین اجتماعی که سالها بخشی از حقوقمان را در آن ذخیره کردیم، اکنون در دوران بازنشستگی کمکی به ما نمیکند.
پیامدهای محدودیت مالی برای بازنشستگان
بسیاری از بازنشستگان اظهار داشتهاند که به دلیل حقوق کم و ناتوانی در پرداخت هزینههای درمان، ناچار به چشمپوشی از برخی خدمات درمانی هستند.