تبلیغات

سوتی‌های پنهان سریال محکوم/ نکاتی که از چشم مخاطبان دور ماند +عکس

اقتصاد ایرانی: قسمت ششم سریال «محکوم» به کارگردانی سیامک مردانه با یک اشتباه قابل توجه در حفظ راکورد گریم بازیگران مواجه شد؛ جراحت‌های صورت نسرین (ساره بیات) و تغییرات ریش و سبیل ادیب (پژمان جمشیدی) در سکانس‌های پیوسته، ایرادی است که توجه مخاطبان را جلب کرده است.

سوتی‌های پنهان سریال محکوم/ نکاتی که از چشم مخاطبان دور ماند +عکس
تبلیغات
اقتصادایرانی:

سوتی‌های پنهان در سریال «محکوم»

سریال «محکوم» به کارگردانی سیامک مردانه، در قسمت ششم خود با اشتباهاتی مواجه است که جای تعجب دارد چگونه این اشتباهات از دید مخاطبان و حتی عوامل تولید سریال، پنهان مانده‌اند.

بررسی یک اشتباه در زخم صورت شخصیت نسرین

در ابتدای این قسمت، شخصیت نسرین با بازی ساره بیات با صورتی زخمی و پوشیده از خون آشکار می‌شود. او پس از رسیدن به خانه، صبح روز بعد با زخم‌هایی آشکار بر روی بینی و لب پایینش از خانه خارج می‌شود. بازرس پرونده، ادیب فروتن با بازی پژمان جمشیدی منتظر او است و با او همراه می‌شود تا به تحقیقات کمک کند. در این صحنه، ریش‌های ادیب کاملاً پرپشت است.

محکوم-وسط-02

تغییر ظاهر صورت نسرین در زمان کوتاه

وقتی آنها شهر را ترک می‌کنند و به نقاط پایین می‌روند، زخم عمیق روی بینی نسرین در سکانس بعدی ناپدید شده است یا به حدی کمرنگ شده که دیگر قابل دیدن نیست. این در حالی است که فاصله این دو سکانس کمتر از یک ساعت است. این سوال مطرح می‌شود: آیاحقیقتاً ممکن است زخم در مدتی کوتاه از بین برودتغییر حجم محاسن ادیب فروتن

در ادامه، زمانی که ادیب وارد قهوه‌خانه می‌شود، حجم محاسن او به طور قابل توجهی کم شده است، به‌طوری که ممکن است مخاطبان تصور کنند او در خودرو صورتش را اصلاح کرده است! اما در سکانس بعدی، زمانی که آنها فرد موردنظر را تعقیب می‌کنند، محاسن ادیب دوباره پرپشت ظاهر می‌شود.

رج زدن سکانس‌ها و اهمیت دقت در گریم

به‌نظر می‌رسد این سکانس‌ها رج زده شده باشند و در روزهای مختلف فیلم‌برداری شده‌اند. فاصله زمانی میان این سکانس‌ها و شرایط مهیا بودن لوکیشن‌ها ممکن است باعث این اشتباهات شده باشد. با این حال، وظیفه منشی صحنه و کارگردان این است که به موارد ابتدایی مانند حفظ راکورد گریم بازیگران توجه کنند.

تبلیغات
تبلیغات
وبگردی
    تبلیغات
    ارسال نظر