تبلیغات

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی در گفتگو با اقتصاد ایرانی:

هشدار درباره تبعات اجتماعی افزایش قیمت بنزین؛ تاکسی‌ها و اسنپی‌ها آسیب می‌بینند/عرضه بنزین سوپر،با نرخ بالا می‌تواند زمینه‌ساز افزایش قیمت‌ها باشد

اقتصاد ایرانی-عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس درباره اخبار منتشر شده از عرضه بنزین سوپر با نرخ‌های جدید و سه نرخی شدن بنزین در جایگاهها گفت:این تصمیمات می‌تواند مقدمه‌ای برای گران شدن در آینده باشد. دولت همواره در تلاش است تا حامل‌های انرژی را به قیمت واقعی نزدیک کند و بخشی از کسری بودجه خود را جبران کند.

هشدار درباره تبعات اجتماعی افزایش قیمت بنزین؛ تاکسی‌ها و اسنپی‌ها آسیب می‌بینند/عرضه بنزین سوپر،با نرخ بالا می‌تواند زمینه‌ساز افزایش قیمت‌ها باشد
تبلیغات
اقتصادایرانی:

اقتصاد ایرانی:رضا سپهوند نماینده استان لرستان (چگنی و خرم‌آباد) با اشاره به طرح‌های اخیر دولت درمورد نرخ بنزین افزود:اگر دولت موضوع افزایش نرخ سوم یا عرضه با کارت‌های آزاد را مطرح می‌کند، یا قیمت بنزین سوپر را در محدوده ۶۵ هزار تومان قرار می‌دهد، همه این‌ها در راستای کاهش بار مالی سنگین دولت است.

نگرانی درباره فشار بر اقشار ضعیف

نماینده مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد:حدود چهار میلیون خودروی دوگانه‌سوز در کشور وجود دارد که عمدتاً متعلق به اقشار ضعیف است؛ از جمله رانندگان تاکسی و اسنپ. افزایش قیمت بنزین بدون ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از CNG فشار زیادی بر این گروه‌ها وارد می‌کند.

اجرای سیاست‌های غیرقیمتی پیش از افزایش نرخ‌ها

سپهوند تأکید کرد: دولت باید پیش از هرگونه افزایش قیمت، سیاست‌های غیرقیمتی که در برنامه هفتم آمده را اجرا کند.تولید خودروهای کم‌مصرف، وادار کردن خودروسازان به تولید خودروهای هیبریدی و حتی اعمال محدودیت برای شرکت‌هایی که تمکین نمی‌کنند.

ظرفیت بلااستفاده CNG در کشور

وی افزود:در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون مترمکعب ظرفیت عرضه CNG در روز وجود دارد. دولت باید ابتدا زمینه استفاده کامل از این ظرفیت را فراهم کند و سپس سراغ افزایش قیمت‌ها برود.

منشاء آلودگی هوا؛ خودرو

 سپهوند درباره آلودگی هوای تهران گفت:با اطلاعاتی که داریم، میزان مصرف مازوت در نیروگاه‌ها امسال کمتر از پارسال است  و حتی درصد کربن آن نیز پایین‌تر است. ذخیره استراتژیک گازوئیل هم دو برابر شده. بنابراین، منشأ اصلی آلودگی از بخش خودرو و صنعت است.

وی تصریح کرد:در تهران نه وزش باد داریم و نه جابجایی هوا؛ بنابراین آلودگی ماندگار شده است. با سرد شدن هوا سطح آلایندگی‌ها هم افزایش پیدا کرد است .

لزوم خروج خودروهای فرسوده و کنترل صنایع اطراف شهرها

سپهوند گفت:اگر می‌خواهیم آلودگی هوا کاهش پیدا کند، باید خودروهایی که ۴۰ سال است در حال تردد هستند جمع‌آوری شوند. همچنین صنایع و شهرک‌های صنعتی اطراف تهران باید با نظارت محیط‌زیست آلایندگی خود را کاهش دهند.

وی تاکید کرد:نیروگاه‌های اطراف تهران مازوت زیادی مصرف نمی‌کنند و میزان آن بسیار کمتر از پارسال است. سهم اصلی آلودگی فعلی مربوط به خودروها و صنایع اطراف تهران است.

تبلیغات
تبلیغات
وبگردی
    تبلیغات
    ارسال نظر