تبلیغات

دولت و مدیران پاسخگو باشند / معوقات بازنشستگان نصف شد !

اقتصاد ایرانی: بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنان چشم‌انتظار پرداخت معوقات فروردین‌ماه هستند؛ فریبرز کاظمی با انتقاد از کاهش ارزش واقعی مطالبات در اثر تورم و عملکرد نامطلوب مدیران، خواستار پاسخگویی دولت و مدیران این سازمان شد.

دولت و مدیران پاسخگو باشند / معوقات بازنشستگان نصف شد !
تبلیغات
اقتصادایرانی:

فریبرز کاظمی، یکی از فعالان بازنشستگان تأمین اجتماعی، ضمن اعتراض به عدم پرداخت معوقات بازنشستگان، تأکید کرد که حتی تا نیمه دوم سال ۱۴۰۴، مطالبات فروردین‌ماه این افراد هنوز پرداخت نشده است. وی اظهار داشت که با توجه به سطح تورم، ارزش واقعی این مبالغ به شدت کاهش یافته است و پرسید: سود ناشی از تأخیر پرداخت این مبلغ‌ها به کجا اختصاص داده می‌شود و چرا باید بازنشستگان همیشه زیان‌‎بین باشند؟

وعده‌هایی که به عمل نرسید

کاظمی به صحبت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مردادماه ۱۴۰۴ اشاره کرد و یادآور شد که وزیر، ضمن ادعای پرداخت تمامی معوقات بازنشستگان تا پایان ماه مذکور، هنوز وعده داده‌شده عملی نشده است. وی ادامه داد که تنها به بازنشستگانی که حقوقشان کمتر از ۲۰ میلیون تومان است پرداخت‌هایی انجام شده و این اقدام نیز به نظر مقطعی است. از دید کاظمی، هدف این فرآیند تنها ارائه آماری دل‌خواه برای مصاحبه‌ها بوده است.

احمد-میدری

ضرورت تحقق وعده‌ها

این فعال بازنشستگان عنوان کرد که پیش از ارائه چنین وعده‌هایی از سوی مسئولان، باید از امکان تحقق آن‌ها مطمئن شوند تا اعتماد عمومی قشر بازنشستگان بیش از این دچار آسیب نشود.

بحران مدیریت در شرکت‌های تأمین اجتماعی

کاظمی با نقد عملکرد شرکت‌های تحت مالکیت سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت که بسیاری از این شرکت‌ها یا زیان‌ده هستند یا سود بسیار ناچیزی دارند. وی عامل اصلی این موضوع را انتصاب مدیران غیرمتخصص دانست که صرفاً بر اساس روابط جایگاه خود را تثبیت کرده‌اند.

عدم پاسخگویی کانون‌های بازنشستگی

این فعال بازنشسته از عملکرد نمایندگان کانون بازنشستگان انتقاد کرد و گفت که به جای مطالبه حقوق اعضای خود، این نمایندگان تنها اقدام به تشکر از مسئولان می‌کنند. چنین رفتاری از جانب بازنشستگان به معنای نادیده گرفتن مشکلات واقعی تلقی می‌شود.

نقش کانون‌ها در حقوق بازنشستگان

وی با اشاره به کسر بخشی از حقوق بازنشستگان در فیش‌های حقوقی به‌عنوان سهم کانون‌ها، به وظیفه‌ی کانون‌ها در قبال پیگیری مطالبات بازنشستگان اشاره کرد. او تأکید کرد که ارائه‌ خدمات از این کانون‌ها باید با جدیت بیشتری انجام شود.

تامین-اجتماعی

مطالبه‌گری بازنشستگان

کاظمی در پایان این پرسش را مطرح کرد که چگونه و تا کی باید حقوق و منافع بازنشستگان قربانی جایگاه مدیران یا بی‌توجهی دولت شوند؟ این سؤال همچنان در اذهان بازنشستگان باقی مانده و آن‌ها منتظر پاسخی روشن از سوی دولت و مدیران تأمین اجتماعی هستند.

تبلیغات
تبلیغات
وبگردی
    تبلیغات
    ارسال نظر